Volkswagen Golf první generace (mk1) se v Jižní Africe vyráběl až do roku 2009, kdy se v evropě již ROK prodávala šestá (mk6) generace Golfu.
Volkswagen Golf se vyrábí už 49 let a příští rok bude slavit padesátiny! Pro nás to znamená že nejspíše přijde nějaký speciál či limitovaná série,
zbývá jen počkat.
<
Pokud si myslíte, že Volkswagen Golf je jen auto do města, tak se hrozivě mýlíte. Nejrychlejší sériově vyráběný Golf dosáhne rychlosti 270 km/h,
z toho plyne že náš Golfík má větší "maximálku" než například Nová Audi RS3 nebo ( jelibo Amerika )
Ford Mustang z roku 2018. Ačkoliv obě zmíněná auta mají
omezovač na 250 km/h, nic se nemění na tom že Volkswagen se nebojí dát omezovač Golfu o 20 km/h výše než se běžně dělá.
Největší motor co se kdy Volkswagen odvážil do Golfa dát byl VR6, motor s velice úzkým úhlem válců radlic.
Volkswagen jak ho známe dnes je omezován emisemi, a proto již nemůže vyrábět takové motory jaké dříve dělal.
Jen se podívejme na dnešní modely, Vrcholný Golf GTI má motor o objemu 2 litry a základní verze Golfu dokonce jen 1 litr.
Pick-up Amarok má tří litr V6.
Dříve, za dob 5. generace Golfu, byl Volkswagen schopný dát do tří dveřového hatchbacku motor V6 o objemu 3,2 litru,
a se zvukem který jste nejnen slyšeli, ale i cítili jak vám dutí v celém tělu.
Golf nepokulhává ani v síle co se týče kilovat/koní. Je docela obdivuhodné že se Volkswagnu povedlo dostat 245 kilowatt/333 koní
z motoru o objemu 2 litrů.
A pokud ještě teď nejste přesvědčeni o úžasných schopnostech Golfíka, je tu ještě jedna věc, kterou nesmíme zapomenout podotknout,
a tou je zrychlení. Od zrychlení se odvíjí sportovní vlastnosti auta, které má Golf opravdu uspokojivé.
Z 0 na 100 (km/h) dokáže vystřelit za 4,6 vteřiny což bohatě stačí k tomu, aby jste změnili názor.
za ty léta nám Golfík přibral, a to ne málo. Dnes tento Hatchback váží 1658 kilo, což je na hatchback hodně.
Kdysi ale nejlehčí Volkswagen Golf ( 1.generace) vážil 750 kilo. Tehdejší Golf smozřejmě neměl systémy jako například Launch Control atd.
Je tedy logické že dnešní, větší Golf bude vážit o tolik více, než jeho vyzáblý předchůtce.
Dalším důkazem že dříve byl Volkswagen Golf o něco tvrdší než je teď je také fakt, že se Volkswagen rozhodl
dát do Golfa 5. generace Motor W12, tedy motor s 12 válci, coč je 4 krát více válců než má současný motor (1 litr) používaný v Golfu.
Motor je z Bentley Continental. Tento Golf dokázal jet (spíše letět) rychlostí až 325 km/h. Bohužel se jedná o speciál.